Echter, heb ik nu het gevoel de hele dag aan te staan. Mijn gedachten staan nooit stil. Er zijn zelfs momenten dat ik ‘s nachts wakker word omdat ik iets die dag was vergeten of dat ik juist over een idee had ‘gedroomd’. Ik heb na de eerste keer dan ook nu een pen en papiertje op mijn nachtkast liggen om ideeën te noteren. Veel energie, veel twijfel, veel onzekerheid, veel passie, veel zin. Allemaal gevoelens waar ik dagelijks mee te maken heb.
Ik vind het allemaal interessant en gaaf. Gaaf om bezig te zijn met iets wat volledig van mijzelf is. Veel praten met mensen die al ervaring hebben. Ideeën uitwisselen. Sommige ideeën waar ik al jaren mee rondliep, deze uit te werken en te finetunen. Nu eens echt die K van kwaliteit, waar ik zo in geloof, in de markt proberen te zetten naar je Talenten en Opdrachtgevers. Dat je er zelf in gelooft en het niet meer alleen een verkooptool is. Denkende dat NoseforTalent een allesomvattende naam is, maar dat het verschil echt door de persoon erachter gemaakt wordt. Niet de tent maar juist de vent is daarom ook een veel voorkomend gezegde.
Dertien in een dozijn?
Wanneer ik dit als een rode draad, een blauwdruk als het ware, door de aderen van de gehele organisatie weet te laten stromen en nooit op kwaliteit van onze dienstverlening zal gaan inleveren, zullen wij dan niet toch een dertien-in-een-dozijnbureau worden?
Wat is ons onderscheidend vermogen? Ik denk dat wij die vraag zelf niet moeten beantwoorden. Dit laten wij aan onze opdrachtgevers en talenten over wanneer je het hen over een tijd vraagt. Hun mening zou voor onze innovatie moeten zorgen.
Wij neuzen op gave vacatures
Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om voor het individuele talent onderscheidend te zijn. Door diepgang in onze gesprekken te leggen, een oprechte interesse wat iemand nu daadwerkelijk echt wil. Eerlijk zijn over wat wij voor hen kunnen betekenen en juist ook aangeven wanneer wij dit niet kunnen. Niet aan het lijntje houden totdat er een toevalligheid zich voordoet. En hem of haar ook zeker niet een kant insturen wanneer ons het op dat moment beter schikt, omdat je hierdoor maar weer een plaatsing hebt. Deze kortetermijnvisie wil ik in mijn organisatie absoluut niet hanteren, ondanks dat wij hierdoor dan de kans lopen een talent te verliezen aan iemand anders. Wanneer dit talent met plezier ongedwongen naar het werk gaat, verkleint dit namelijk het afbreukrisico waarmee je anders direct drie partijen teleurstelt: De opdrachtgever, het talent en als laatste ook onszelf.
Wij gaan het omdraaien. En zullen neuzen naar gave opdrachtgevers en hun vacatures die weten waar hun onderscheidend vermogen zit, vanuit de ogen van de wensen van het Talent.
Wij zijn NoseforTalent. Wij hebben een neus voor Talent.